Toimitusehdot
Yleistä
Valkoisen Noidan Puoti on Valkoisen Noidan ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteita myy Valkoisen Noidan Puoti y-tunnus 1121484-8 , Palomaantie 427, 16800 Hämeenkoski, 0505478205 tai 03-7340999 . Valkoisen Noidan Puoti pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin.
Maksaminen
Verkkokaupan maksunvälittäjänä toimii Klarnan maksupalvelu, johon tulee Klarnan omat maksuehdot.
Toimitus ja toimituskulut
Verkkokaupan kassalla voit valita haluamasi toimitustavan. Meillä on valittavana matkahuolto kuljetuspalvelut. Kotimaan lähipaketti toimitus kestää normaalisti 1-14 päivää hinta 9,90€ saa maksimissaan painaa 2kg ja mitat 60x60x120cm, 10 kg paketti maksaa 9,90€-18,90e , 30kg maksaa 13,90€ -29.90€ HINNAT SISÄLTÄÄ toimisto/pakkauskulut, joka lähetyksessä 10 € sekä lisäkustannus bussiennakko 6 € , Lisäturvavakuutus 14, 90€ ja Varovasti/särkyvää lisäkustannus on 10€. Nämä hinnat siis Suomessa . Hintoihin tulee myös postimaksun lisäksi toimitus ja pakkauskulut, mitä nettipuodin laskuri laskee automaattisesti.
Posti
Tähän voit laittaa tarvittaessa tarkempiakin tietoja käyttämäsi kuljetusyhtiöiden palveluista. Esimerkiksi Postin sivuilta löytyy kattavasti tietoa verkkokauppiaille.
Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Valittu toimitustapa ja tilauksen sisältö vaikuttavat toimituskuluihin.
Toimitusvirhe
Jos on toimitettu tilauksen tiedoista poikkeavaa tavaraa, palauta tuote, kuten edellä neuvottiin. Virhe korjataan viivytyksettä.
Kuljetuksessa rikkoontuneet lähetykset
Lähetystä vastaanotettaessa tulee tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postitoimipaikassa. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme menettelystä.
Muistutukset
Muistutukset on tehtävä 7 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kuluttajasuojalain mukainen tilauksen peruuttamisoikeus postimyynnissä on 7 päivää ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta. Kuluttajan on palautettava tavara virheettömänä 14 vuorokauden kuluessa, ei kuitenkaan postiennakkolähetyksenä.
Valkoisen Noidan Puoti pidättää oikeuden kaikkiin hinnanmuutoksiin.
Toimitusaika
Pääsääntöisesti toimitusaika on 1-14 vuorokautta, mutta voi vaihdella tuotekohtaisesti tai toimitustavoittain.
Palautusoikeus
Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tilauspäivämäärästä lukien. Palautus ei koske ALE-tuotteita.
Ilmoitus palautuksesta tulee tehdä välittömästi kirjallisena. Ilmoituksen on tapahduttava sähköpostitse osoitteeseen noita.puoti@gmail.com tai kirjeitse osoitteeseen Valkoisen Noidan Puoti, Palomaantie 427, 16800 Hämeenkoski. Ilmoituksen tulee sisältää tilausvahvistuksen viitenumero ja palautettavien tuotteiden nimikkeet. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä sekä ehjiä ja myyntikelpoisia. Palauta tuote yhdessä tilausvahvistuksen tai sen kopion kanssa. Lisää palautuksen syy tuotteen mukaan ja tilinumerosi rahojen palauttamista varten. Postiennakolla lähetettyjä palautuksia ei lunasteta.
Laita paketti takaisin asiakaspalautteena, se on kuluttajalle ilmainen, muita lähetyksiä ei noudeta. Palautukseen maininta; vastaanottaja maksaa.
Lähetä aina tuotteet alkuperäisessä paketissa, hyvin pakattuna ja käyttämättöminä. Tarot- ja muut kortit oltava avaamattomassa pakkauksessa. Jos palautettu tuote on vaurioitunut tai rikki saavuttuaan, tuote veloitetaan kuluttajalta. Ale -tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
Aiheettomista palautuksista ja lunastamattomista posti- ja postiennakkopaketeista pidätämme oikeuden veloittaa aiheutuneet kulut.
Maksujen hyvitys
Jos palautat tuotteesi, saat maksamasi hinnan suoraan pankkitilillesi. Muista ilmoittaa tilinumerosi palautuksen yhteydessä. Palautukset lähetetään osoitteeseen Valkoisen Noidan Puoti, Palomaantie 427, 16800 Hämeenkoski.
Kuluttajansuojalaki
Kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välillä tehtyihin kauppoihin sovelletaan kuluttajansuojalakia. Kuluttajaviranomaiset auttavat kuluttajaa jos erimielisyyksiä ilmenee.
Kuluttajansuojalakia ei sovelleta kahden kuluttajan tai kahden elinkeinonharjoittajan välillä tehtyihin kauppoihin. Tämä kannattaa huomioida esimerkiksi autokaupoissa kahden kuluttajan kesken.
Kuluttajan velvollisuus on
* maksaa tavaran tai palvelun hinta kokonaan ja sovittuna aikana
Myyjän velvollisuus on
* toimittaa sovitunlainen tuote sovittuna aikana ja sovittuun hintaan
Kauppa on sopimus
Kun ostat tavaran tai palvelun, tämä tarkoittaa sopimuksen tekemistä. Kaupan molempien osapuolten on pidettävä kiinni sopimuksesta eikä kumpikaan voi sitä yksin muuttaa. Kauppaa ei siis enää voi peruuttaa vaikka tulisikin katumapäälle. Virheettömän tavaran voi palauttaa vain, jos myyjä suostuu siihen. Monet yritykset antavat tuotteilleen vaihto- ja/tai palautusoikeuden. Se on liikkeiden vapaaehtoista asiakaspalvelua ja liike itse voi määritellä palautusehdot.
Jos olet epävarma ostopäätöksestäsi, voit kysyä mahdollisuutta avokauppaan ja pyytää siitä merkintää kuittiin.
Kaupoista, varsinkin isommista, on aina hyvä tehdä kirjallinen sopimus. Monet esimerkiksi remontteja koskevista riidoista johtuu siitä, että toimitusajoista on sovittu vain suullisesti.
Etämyynti ja kotimyynti
Etämyynnissä (esim. puhelin-, posti- ja nettimyynti ja tv-shop) et voi ostopäätöksen tehdessäsi nähdä tai tarkistaa ostamaasi tuotetta. Kotimyyntiä ovat sellaiset tilanteet, joissa myyjä tulee asiakkaan kotiin pyytämättä tai tuotteita myydään jonkun yksityiskodissa tai sellaisessa paikassa, jossa yleensä ei käydä kauppaa (esim. koulut, työpaikat). Sekä koti- että etämyynnissä voit peruuttaa kaupan ilmoittamalla siitä myyjälle 14 vuorokauden sisällä. Kotimyynnissä myyjän on aina annettava ostajalle kotimyyntiasiakirja tai riittävän selkeä kauppakirja.
Kun teet ostoksia internetissä, selvitä tarkasti mitkä säännöt kauppoihin pätevät. Onko tuotteella palautusoikeutta? Joudutko maksamaan veroja tai tullimaksuja? Kenen vastuulla on, jos tuote menee rikki lähetyksen aikana? Voiko tuotteen korjata Suomessa ja löytyykö siihen varaosia? Onko takuu voimassa? Lisää tietoa internet-kaupasta löydät esimerkiksi täältä:
Kuluttajana verkkokaupassa
Takuu on myyjän, valmistajan tai maahantuojan tuotteelle antama lisäetu. Takuun antaminen ei ole pakollista. Se ei kata käyttövirheestä johtuvia vikoja. Muista säilyttää takuutodistus! Myyjän vastuu ei lopu takuuajan umpeutumiseen, vaan virheelliset tuotteet on oikeus vaihtaa tai korjauttaa takuuajan jälkeenkin. Tässä kuitenkin otetaan huomioon useita seikkoja tehdystä kaupasta. Katso täältä lisää www.kuluttajavirasto.fi
Palautuskäytännöistä ja siihen tarkoitetuista lisäpalveluista kannattaa tiedustella kuljetysyhtiöltä. Esim Postilla on olemassa asiakaspalautus-palvelu: https://www.posti.fi/yritysasiakkaat/paketit-ja-logistiikka/paketit-kotimaahan/asiakaspalautus.html
Finqun hallinnasta saa tulostettua myös valmiin palautuslomakkeen, jonka voi laittaa asiakkaalle tilaukseen mukaan. Siihen asiakas voi merkitä palautettavat tuotteet ja palautuksen syyt ja liittää sen mukaan palautukseen.
Asiakaspalvelu
Mikäli tilauksen teossa tai toimituksessa on ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Valkoinen Noita, Palomaantie 427, 16800 Hämeenkoski. 0505478205 tai 03-7340999 (arkisin 9-16)